Please use this identifier to cite or link to this item: http://cris.teiep.gr/jspui/handle/123456789/1077
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤηλικίδου, Ειρήνηel
dc.date.accessioned2014-10-06T13:56:03Z-
dc.date.available2014-10-06T13:56:03Z-
dc.date.issued2001-
dc.identifier.issn1109-2629-
dc.identifier.urihttp://cris.teiep.gr/jspui/handle/123456789/1077-
dc.description.abstractThe evolution of the content of Ecological Marketing during the last three decades is the subject of this paper. While the usual literature reviews present mostly previous research results, the emphasis here is placed upon the theoretical concepts that guided research so far, as well as upon the outlined future potentials. Marketing has been accused, not always unreasonably, as being 'harmful' to the environment, mainly because marketing activities in practise are considered to be a contributing factor to overconsumption. In this paper it is suggested that in the beginning of the new century a rather reverse point of view is necessary. lt is explained that Ecological Marketing 'needs and wants' to offer its own contribution to the necessarily multidisciplinary, global effort towards environmental protectionel
dc.format.extentσελ. 157-175el
dc.language.isoenel
dc.publisherΤΕΙ Ηπείρου. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίαςel
dc.relation.ispartofΕπιθεώρηση Οικονομικών Επιστημών;Τόμ. 1, Τεύχ. 1-
dc.subjectΟικολογικό μάρκετινγκel
dc.titleIs marketing environmentally "friendly" or "harmful"? Three decades of debateel
dc.typeΆρθροel
dc.subject.keywordΜάρκετινγκel
dc.subject.keywordΠεριβάλλονel
dc.subject.keywordEcological marketingel
dc.subject.keywordMarketingel
dc.subject.keywordEnvironmentel
dc.publisher.placeΠρέβεζαel
dc.relation.journalΕπιθεώρηση Οικονομικών Επιστημώνel
dc.relation.journalReview of Economic Sciencesen
dc.description.abstracttranslatedΗ εξέλιξη του περιεχομένου του Οικολογικού Μάρκετινγκ τις τελευταίες τρεις δεκαετίες είναι το αντικείμενο αυτού του άρθρου. Ενώ οι συνήθεις ανασκοπήσεις βιβλιογραφίας παρουσιάζουν κυρίως τα αποτελέσματα προηγούμενων ερευνών, η έμφαση εδώ δίδεται στις θεωρητικές αντιλήψεις που καθοδήγησαν την έρευνα μέχρι σήμερα και στις διαγραφόμενες μελλοντικές προοπτικές. Το μάρκετινγκ έχει κατηγορηθεί, όχι πάντοτε αδικαιολόγητα, ως παράγων επιβλαβής για το περιβάλλον, κυρίως με την έννοια ότι οι δραστηριότητες του μάρκετινγκ στην πράξη ωθούν στην υπερκατανάλωση . Στο άρθρο αυτό υποστηρίζεται η αναγκαιότητα αντιστροφής αυτής της αντίληψης και εξηγείται η δυνατότητα του Οικολογικού Μάρκετινγκ, στην αρχή του νέου αιώνα, να προσφέρει τη δική του συμμετοχή στην αναγκαστικά διεπιστημονική , παγκόσμια προσπάθεια προστασίας του περιβάλλοντος.el
item.grantfulltextopen-
item.fulltextΜε πλήρες κείμενο-
Appears in Collections:Επιθεώρηση Οικονομικών Επιστημών
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
epiteyxos1_008.pdfΆρθρο3.29 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in CRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.